mammagruppen

2011-09-26, 19:54:51 / Kategori: Allmänt
Ja då har jag varit på mammagruppen som om hade idag. Men ojojoj hahahaha! Jag vet inte vartjag ska börja, men det var ingen höjdare o definitivt inget som gav mig ngt. Alltså jag menar inte att själv samtalet tillsammans med hon på bvc var dåligt för det var bra. Vi pratade alla om våran förlossning, o vi var 4 av 5 som hade likadant som mig. Den där förbasade kanten som inte mjukades upp o gjorde aatt bebisen kom ner o kunde komma ut. Så ena tjejen fick akutsnittas, den aandra sprack hela väge o den tredje hade som mig. Sugklocka, klipp o ngn som hängde på magen.. :(

Så man var ju inte ensam om att ngt sådnt hänt. Men själva mammorna i sig.. ja vad ska jag säga. Jag vet inte, men för det första så var deras bebisar bara 5 v så Charlie var störst. Och dom pratade amning som jag inte ens gör. Och det pratades hur svårt det var att göra saker för barnet inte kunde sova, vilket jag inte haft det jobbigt med. Och dom kunde inte lägga ifrån sig bebisen o hann inte med någonting, vilket jag aldrig heller haft prob med. Då var det ngn som sa- ja det blir ju som man gör det till. Om man inte krånglasr till saker o ting så går det nog lättare.. mmm så e det kan jag känna. Visst, jg har inte världens ljus till barn som inte säger ett knyst. Men när han gråter el är missnöjd är när han är trött eller hungrig så det är lätt att tolk honom. Och den övriga tiden e han rätt nöjd. Men nu när han sakta men säkert närmar sig 3 månader så har han börjat låta lite mer. Vilket är naturligt o inga konstigheter. Hoppas jag känner så här hela tiden, men tro mig jag kommer nog skriva inlägg då jag tycker allt e skit pest o såå jobbigt me..

Jag kom hem efter mammagruppen o då åkte jag o Christofer o Charlie o stor handlade. Nästa v blir det Linas matkasse då de levererar bara varannan vecka. Sen lagade jag biffar o potatismos med sallad o lingosylt. Nu är C på möte o jag har bakat en kladdkaka som överraskning till hjärtat. Då han är lite sjuk.. Ni vet killar när dom är förkylda ;)

Lillen sover precis o jag ska slappa framför tv nu :)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?