studier, jobba, mammaledig....

2011-10-26, 16:55:22 / Kategori: Allmänt
Vad kul det är att man nu som föräldraledig sitter o funderar på att börja plugga vid sidan av. Att man inte tog tag i det innan man fick barn, men jag kan inte ångra mig för jag har verkligen inte alls varit motiverad till studier innan eller vetat vad jag vill göra. Nu, går hjärnan som tusan o jag har massa olika jag vill. Fast det stora hela är iaf med barn. Inte på förksola/skola som jag nu jobbat med i 10 år. Utan något helt annat fast ändå med barn. Funderar ju som sagt på barnpsykolog. Det är 5 år och sen ska man ha vissa grundämnen o högskoleprovet för att ens komma in  på barnpsykolog programmet. Det finns även den enkla vägen att gå o då finns det betalutbildningar inom KBT som jag också tycker är mkt intressant. Då man blir psykoterapeut, familjeterapeut.
Mmm det är mycket att tänka på. Jag har iaf bokat in en tid hos syon för samtal o upplägg hur jag kan göra med mina studie på komvux, då de inte har distans här. Christofer jobbar ju morg varannan vecka så det är då jag kan gå på lektionerna. Inga kvällskurser i mina ämnen finns :(

Men nu ska jag njuta av min föräldraledighet med lilla Charlie:) Han är så go. Men nu märks det att man har barn. Han har ett litet humör o ibland passar ingenting. Men för det mesta är han glad o nöjd!
Ja hörrni, Spinningen o träningen går det väl inte alls någe bra med. Kommer inte igång alls då tiderna inte passat. Spinning är bara varannan vecka kvällar. Nu ska jag dit imorgon o faan om det inte blir av.
Till middag år vi en tonfisk sallad med majonäs o cream fraish. Nyttigt o mättande!

Christofer sitter o spelar framför tv så den är upptagen o då har jag datan för mig själv ;)

Ha en bra kväll o njut av de fina dagar vi har. Många plusgrader o vintern känns som långt borta


En gammal höstbild på mig o Christofer, när vi precis träffats ;)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?