Utbildning

2011-10-13, 10:16:45 / Kategori: Allmänt
Det spelar ingen roll hur mycket jag vrider o vänder mig o försöker komma på något annat att utbilda mig till. Jag känner inte samma känsla i magen som jag känner när det handlar om att arbeta med barn. Det är de jag brinner för i livet o har gjort det sen jag själv var väldigt ung. Jag vill inte arbeta i skola eller förskola. Jag tänker utbilda mig till barnpsykolog ! Jag har länge varit mycket intresserad av beteendevetenskap o psykologi. Och barn att få tillgången att hjäpla barn o ungdommar på alla möjliga sätt brinner jag för.
Jag har varit inne o läst om utbildning o att man blir doktorand i barnpsykologi.
Det är ett yreke med mycket sorg men även många utmaningar. Tror att det är en tuff väg att gå o krävs mycket studerande, men när det är ngt jag vill så ger jag mig 17 på det o brukar klara av det!

Jag sitter nu redan o äter lunch. Mina mat rutiner är inte alls bra för tillfället. Jag hoppas frukosten ofta o ger mig in på tidiga luncher o det är inte alls bra! Inte så konstigt att ma aldrig tappar vikten.
Just nu sitter jag o tittar på efter tio, o dom pratar med en nykter alkolist. Hon drack minst ett glas vin om dagen till tex maten. Det är ngt jag ALDRIG skulle göra. Dricka för mig tillhör endast helger o vid vissa tillfällen då det är ngt spec. Jag tycker inte man ska dricka varje dag för jag tror inte det är så bra o det kan vara en start till alkolism. Sen att häva i sig helger är ju inte heller bra, såklart. Det är inte det jag menar. Men att dricka dagligen= Inget för mig!!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe o ta upp lillen som ligger under babygymmet, o gooosa med honom. Han har legat i sängen med mig hela morgonen o kramats <3

Fint väder idag, fast nu börjar det bli kallt. Vinter jacka snart. Tur jag fick en ny av snälla mamma o pappa i födelsedagspresent! Älskar er



Puss o Kram

Anonym

Ser faktiskt rätt ofta att du tar dig ett glas rött.. om du tittar tillbaka på vad du skrivit om så finns det med.. inte varje dag men för mig är det rätt ofta. Tror heller inte att du hade skrivit om det, om du inte hade kännt igen dig på den fronten..



2011-10-13, 10:39:57

Anonym

Nu börjar det roliga komentarerna :) Tackar för visat intresse i bloggen. Nej, ett glas rött tar jag definitivt inte, då jag knappt dricker rövin. Och det har nog hant max 2 ggr då det varit "vardag" under min mammaledighet. Helger tar jag mig ett glas vin då o då, vilket jag tror mer än hälften av Sveriges befolkning gör. Skriv namn vem du är :)



2011-10-13, 12:27:06



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?