Första vacinationen

2011-10-03, 13:38:48 / Kategori: Allmänt
På förmiddagen var jag o Christofer med lillen till bvc för vaccinering. Det gick jätte bra, men han vart såklart ledsen när andra sprutan skulle tas, för den kändes mer :( . Vi pratade lite om ett papper jag fått fylla i om hur jag nu mår efter förlossninge osv. Jag mår kanon! Men tanken av att föda barn igen skrämmer livet ur mig, o så fort vi börjar prata om det hos barnmorskan eller nu bvc så känns det som att ögonen blir alldeles tårfyllda. Ja jag har ingen bra bild över förlossningen o vill inte göra om det. Så vi bestämde att jag ska ringa tillbaka till avdelningen på dnderyd där jag låg o prata med dom där, o sen fick jag nr till en psykolog.
Jag vill att det ska finnas dokumenterat hur jag känner nu o att jag uppsökt en psykolog i efterhand. För det var som hon sa, att det är viktigt att man kommit över första förlossningen innan man blir gravid igen för annars går man bara o tänker på det i 9 månader o det ska man inte behöva göra. Plus att det ska inte vara så att man överväger att inte skaffa fler barn pga tidigare fölossning som skrämt upp en.

Nu hoppas vi bara att Charlie inte får feber av sprutan. Han ligger o sover nu o om det skulle bli feber har jag köpt alvedon till honom..Älsklingen.

ÅÅÅ det är så jobbigt att inte ha ngn röst. Igår kväll drabbades min röst o imorse när jag skulle prata fick jag inte fram ett ord.. Så nu får jag lov att va tyst, o det e jooobigt! haha

Ha det gött



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?