17 MAJ = REBECCA DAGEN

2011-05-17, 19:14:34 / Kategori: Allmänt

Idag är det ingen vanlig dag för det är REBECCAS NAMNSDAG :)

Ja då har vi Norges nationaldag o min namnsdag. Vi har völ kanske inte stor firat min namnsdag men när jag var yngre köpte alltid mamma ngt litet till oss då vi hade namnsdag, så jag har försökt föra det vidare till min sambo ;) Nää rå , det är inget större att fira bara lite kul!!

Det gick bra hos Barnmorskan idag. Hon klämde o tryckte på maegn massor o kände hur han låg. Helt plötsligt ber hon mig att lägga mig på sidan ett tag o så går hon o hämtar en annan tjej som hälsade o frågade om hon fick känna på magen. Hjäp tänkte jag, vad händer nu? Är det ngt fel på barnet? Varför skulle dom vara 2 st nu??
Så säger hon efter ett tag till min barnorska- Jo men detta är rumpan, men jag förstår vad du menar.
Vadå menar tänkte jag? Varför säger hon inte vad det är. Men då var inte min bm riktigt säker på hur han låg i mig. Hon kände både fötter o händer sa hon :)
Sen sa hon atti v 36 så brukar det vara en till som kommer in o känner. Jaha okej.. Hade kanske tyckt att hon kunde sagt det innan. Jag som nojjar upp mig o svimmarför minsta lilla fick ju världens handsvett i onödan.

Efteråt så ringde dom från Bonti o sa att skötbordet kommit, så jag åkte raka vägen o hämtade det :)
Men jag o beskrivningar på hur man bygger upp saker alltså ... :/
Har gjort ett förök o jag trooor att jag gjort rätt , men C får nog kolla en extra ggn så inte hela skötbordet brakar i golvet! Det är en enkel som man har på badkaret. Ville först ha en stor som man har mot väggen i rummet(stående), men man är så beroende av vatten så det fick bli denna. Och badrummet får inte plats med en sådan på väggen.

Skickade en bild till C o skrev HJÄÄÄLP, HELA HUSET BOMBARDERAS AV BARNGREJJER!!
Var även o mötte upp Lotta i stan o hämtade bilbarnstol o den man hakar fast stolen i bilen i. Så nu är det mesta klart. Ska få låna Elinas babysitter, så på torsdag efter begravningen hämtar jag den.


Nu är det bara 1 månad kvar så nu kan han komma när som hellst! Oavsett om han inte fixerat sig ännu, så kan det bara säga pang o så kör det igång.. Pirrigt! Mennu är det bara att samla krafter så man orkar förlossningen. Kom hem o somnade en timme nyss o sen vart det lite telsamtal med Elina.

Nu ska jag dra o handla krossade tomater till köttfärssåsen:)

Ha det bäst



Bjuder på en sommar bild på mig i mina Marior :))








KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?