överviktiga barn..

2011-03-03, 09:12:11 / Kategori: Allmänt
Sitter o tittar på nyhetsmorgon o blir faktiskt arg ska jag saga. Fler o fler småbarn blir överviktiga visar en statestik. Jag tycker attd et är fruktansvärt hur det ens kan vara så. Det är inte barnen som väljer själva vad dom ska stoppa i sig tex till middagen hemma. Det är föräldrarnas ansvar att ge sina barn en så bra kost som möjligt.
Sen tycker jag inte att det är okej att barnen inte gör någon sorts aktivitet som hobby. Man ska abslut inte tvinga sina barn till ngt som dom själva inte vill, men om föräldrana inte ställer upp o stöttar sina barn till att kanske hitta något som dom börjar gilla vem ska då göra de??

Att sitta framför datorn eller tv spel efter skolan dag ut o dag in o sen den dåliga kosten ja då säger det ju sig självt..
När jag var liten spelade jag fotboll,dansade,sjäng i kör, spelade piano o red!!! 5 dagar i veckan vart kanske liiite väl mycket för att man ska hinna med skolan oxå så jag valde ridning.
Hade ju visseligen tur som kunde få en egen häst som nio åring o hade tillgång till entt stort bra stall med ridhus, som då ägs av min farmor o farfar!

Taävalde varje helg o red 6 dagar i veckan resulterade i stockholms bästa inom min klass/höjd. När jag vart ca 17 år o jag hade en svacka i tävlingsresultat o bara sjuka hästar så tröttnade jag o la av med ridningen. Red ju lite nu igen i höstas o det känns ju som att det var "igår" som man satt på hästrygegn varje dag!

Men som sagt, det tar MYCKET tid o nu när vi inte bor i Vallentuna är dte en bit att sitta o åka. Sen vart jag gravid också så jag la ner det igen.


Idag är det tvätt på schemat! Ikea kassen e FULLLL!!!
Ha en bra dag i det tyvärr gråa vädret.





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?