Ny vecka.. IGEN!

2011-03-07, 14:20:13 / Kategori: Allmänt
Tiden fullkomligt springer iväg! Idag har det inte varit någon sol, men man känner ändå en slags vårkänsla iaf ute. Marken är torr o inte lika mycket is o snö överallt! HÄRLIGT!!

Idag har jag o Christofer varit runt lite härochdär:) Vi har varit o köpt målarfärg o penslar till sovrummet som ska få stockholmsvit på väggarna. Vi tänkte dekorera väggarna med varma färger på tavlor o gardiner. Och även överkast med några kuddar som har varma färger. Golvet kommer ju vara grå heltäckningsmatta.
Vi tänkte att vi ska börja måla imorgon.

Sen åkte vi till barnmorskan på kontroll. Hon tog blodprover på mig idag eftersom jag är rh negativ o bebisen är rh positiv. Så för att jag inte ska bilda antikroppar mot bebisen om det skulle hända mig en olycka o jag börjar blöda i navelsträngen så måste jag åka till KS o ta ett vaccin emot de. Det ska jag göra när jag är i vecka 27. Ca 15% är rh negativa.  Jag kommer även att få en spruta efter förlossningen pga det.
Och jag som ogillar sprutor starkt, har såklart alltid problem att få till att det kommer ngt blod. Dom får alltid sticka flera ggr i vardera arm innan det går bra, o även idag!

Innan C åkte till jobbet släppte han av mig i centrum. Jag var på biblioteket idag o lånade lite olika bäcker o ska även testa på en ljudbok men avslappning. Kan vara kul o skönt :) Inte för att jag är stressad eller så, utan det är mera ett förberedande inför fölossningen. Lång tid kvar dock, men jag ville testa på ;)

Jag var inne på hm idag i centrum o kikade lite på bebiskläder. Men jag kan allvarligt bli lite förbannad. Tjej hyllorna e PROPPADE med gulliga kläder o det finns ett tusental att välja bland o utbudet är såå mycket större än killars. Det gäller även vuxen kläder också. Kvinnor har en hel egenavdelning med hur mkt kläder som hellst, medans det inte ens finns för män där. Nu är det dock tur att vi väntar en kille, för guuud så söta o mycket bebis kläder det finns för tjejer. Lite avis blir jag.men men !

Nu sitter jag o småäter på lite chips som vi har hemma.:))

Som jag längtar tills vi flyttar in o kan fixa i lägenheten. Rökelser o mys!!

Nu ska jag öppna en bok, lägga mig i sängen o läsa lite. Dagen har gått fort idag o nu kommer mitt hjärta inte hem förrs sent ikväll :(
Hans kvällspass e aldrig roliga. Skönt ibland med lite egentid, men nu när vi inte bor "hemma" än så finns det inget här jag kan göra.

Ska ringa den där förbannade a-kassan o se om dom tagit in mitt ärende o vill/tänker betala ut mina penga!! I NEED IT..

Ha en fortsatt bra måndag

puss o hej!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?