myndighetshelveten.......

2011-03-14, 11:58:17 / Kategori: Allmänt
Jag säger bara ens sak... Håll i era jobb!!!!!!!!!!

Pga att jag blec diskriminerad o totalt utskälld av min fd arbetsgivare bestämde jag mig för att sluta efter 2 arbetsdagar. Vilket nu resulterat i att jag förlorat 3 månaders ersättning från a-kassan.

:((((

Det här e fan det värsta jag varit med om.. JAG VILL HA MINA PENGAR! Nu ska jag då få vänta tills slutet på april innan jag får ngn ersättning. Ja men grattis, hur kul är det här. Stackars min älskade som får stå för allting i hushållet o allt. Och stackars min mamma som får hjälpa mig hela tiden.

Det hjälpte inte att skicka in ett skriftligt brev om vad min tidigare arbetsgivare sa till mig utan jag behöver styrka det med en anmälan..

Tårarna sprutade på mig när jag la på det telefonsamtalet..
Har ingen lust med detta men som TUR ÄR så brukar allt lösa sig i slutändan ända. Jag bor ju inte i Japan o har förlora hus o hem, släkt o vänner. Positiva tankar hjälper en ibland. Men kul e det inte vilket som..

Nää, skit dag helt enkelt. Mitt gamla jobb i nacka ringde in mig på jobb imorg så det är ju bra!
Nu ska jag ta mig en promenad till lägenheten o måla väggar o element!

Hoppas ni har en bättre start på dagen än jag



y

Fan vad trist hörru! När jag sa upp mig för att flytta så fick jag som "straff" 72 dagar karens från a-kassan. Men jag fick fortf skicka in kassakorten under tiden och fick sen dom pengarna retroaktivt! Men fan vad jag fick kämpa. Brev på brev skickade jag in och ringde tusen gånger. Grät och skällde vart annat. Det gäller bara att stå på sig själv. Lycka till!!



2011-03-14, 15:26:11

Anonym

jag får utbetalt i april o då ska det SJÄLVKLART bara vara för ett visst antal dagar då kassakorten inte löper ihop på en månad som man skickar in. Så jävla tröttsamt.. vad skulle man göra utan föräldrar o pojkvän? Stå utan hus o hem, då man fortfarande har räkningar att betala? !!. Nej fy fan suck säger jag bara. Och att dom inte godtog mitt brev pga dirkrimoinering när det gällde ett jobb på 2 dagar. Dom vill minsann sitta inne på varenda krona. Men jag ska kämpa! Hoppas INTE föräldrapenningen e lika strulig



2011-03-14, 17:35:17



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?