Mitten på veckan..redan

2011-03-09, 12:48:23 / Kategori: Allmänt
Ja då har vi onsdag då!

Igår kväll drabbades jag av krafitg halsbränna. Har typ aldrig haft det förut o fyy vad hemskt det var. Jag började må jätte illa också o var tvungen att gå o kräkas lite oxå. Tror att han tryckte på ngt som magsäcken eller nåt för jag mådde så där ända tills jag äntligen kunde somna. Måste till apoteket o köpa mig samarin, eller har ni något bra tips på ngn annan kur man kan använda sig av?

Imorse var C ut o sprang o jag passade på att dammsuga o diska. Det blir så grymt mycket hår efter hunden, o om jag tidiage nämnt så måsta man dammsuga alla dagar i veckan. Just på morgonen när jag springer runt o fixar mig o klär mig eller så, så känns det som att jag inte kan andas. Hela jag känns som att jag svullnar o det trycker över bröstet. Jag vondas för juni månad när det börjar bli varm o jag är som tjockast då jag alltid svullnar på sommaren. Och nu lär jag garanterat svullna på! Tur han kommer innan högsommarvärmen tänker smygas sig in i vårat Sverige!

Nu har vi precis varit o handlat mat. Jag sökte på billiga nyttiga recept på nätet så idag ska det lagas köttfärs o potatis soppa:) Nu är det jag som lagar middagen hemma då jag e hemma o inte jobbar o mitt hjärta jobbar alla dagar. Man måste försöka komma överens om olika uppgifter i hemmet för att det ska fungera smidigast o dt tycker jag vi aldrig haft några problem men. Då jag inte haft pengar nu så sköter jag matlagningen också o han handlar allt. På tal om det så ringde jag a-kassan idag igen o ville dubbeltjecka så alla papper kommit in rätt osv. Då säger hon att allt är klart o jag ej kommer få ersättning då jag sagt upp mig på egen begäran. NEEJ skrek jag rakt ut.. Det stämmer INTE!! Det var ju därför jag åkte till jobbet förra veckan o vi ordnade det där så det blev rätt.
Jag skickade ett litet argt sms till min fd chef o fick tillbaka att dom hade ändrat allt rätt nu osv.
¨Så jag ringde upp a-kassan igen, o då hade hon tydligen kollat fel. Det där var det gamla intyget o det nya har ännu inte kommit in. PUUUHH, VILKEN LÄTTNAD.

Det är ju ändå ett par antal tusen som jag har rätt att få o nu när vi ska flytta o jag behöver handla in massa saker så är det ett måste att jag får dom. Och vaddå, jag har all rätt i världen till dom!!

Blir ingen barnvakt idag då mamman är sjuk.synd! 

Så nu ska jag fundera ut o känna efter om jag orkar göra ngt eller om det bara blir att hänga hemma idag. Känner mig lite trött ändå. SAKNAR MIN BIL då kan man sä lätt ta sig fram utan problem o krångel. Men snart så...snart


Puss  






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?