2011-07-02 Föddes våran Älskade Charlie Dickens

2011-07-04, 11:48:58 / Kategori: Allmänt

                                                            Mina Kära läsare!!!!

Med ett par dagar i min frånvaro är jag tillbaka :)

Det har varit ett par tuffa dagar o ni ska få en inblick vad som hänt!

Tisdags natten började jag känna av värkar. Jag och Christofer satte på värkmätaren på datan o mätte värkarnas mellanrum. Dom var mycket ojämna så jag tog alvedon o försökte sova. Hela onsdagen hade jag ont fram o tillbaka o värkarna var allt ifrån 3- 15 min lemmanrum. Vi bestämde oss för att åka in till danderyds bb för en koll o se vad dom säger. Dom stte en värkmätare på magen o man kunde höra bebisens hjärtljud. Men värkarna avtog så hon sa att vi skulle åka hm ist. Med tunga steg åkte vi hem. Hade ju gått över 11 dagar då o var rätt trött på detta.
På torsdagen bestämde vi oss för att gå ut på en promenad o det startade värkarna mera. Vi åkte in runt 19 tiden igen till bb o då var värkarna mera jämna så barnmorskan ville att vi skulle sova över o jag fick värktabletter o sömntabletter. Sov väl ganska bra den natten men vaknade ofta med ont.

På fredagen undersökte dom mig o mot all förväntan var jag öppen 3 cm:) YES!! Vi bestämde oss för en igångsättning då det ändå satt igång men gick trögt framåt. Kl 11 på förmiddagen fick jag epidral o processen var igång. Lustgas o epidral om vart annat i varje värk o det gick bra! Skulle vara lustgasmissbrukare om det fanns sånt haha;)

Vi hade såå bra tjejer som kom in o vi garvade o hade skit kul tillsammans i rummet. Barnmorskan som gav mig värktabletterna på torsdagen hade slitit tag i oss o sagt att oss ville hon ha :) Kändes kul att höra!!
Vi åt lunch i rummet samtidigt som jag öppnades mer o mer. Den ena barnmorska anvöste den andra då tiden gick o deras pass tog  slut. Runt 23 tiden ko det in 2 st. En äldre dam o en yngre tjej.
-Hej, det är jag som ska förlösa dig sa hon! Pirret i magen kom samtifigt som smärtan började bli värre.
Hon undersökte mig o jag var då öppen runt 9 cm. Vart tömd på urin o det var en halvliter så jag kan ju säga att epidralen tar bort kissnödighetskänslan. Smärtan kom mer o mer o jag satte mig på en pilatesboll. Christofer masserade min rygg hela tiden o det var SÅ skönt.

Helt plötsligt känner jag..NUU MÅSTE JAG KRYSSTA! Trycker på knappen o min bm kommer in. Hon måste kryssta säger Christofer till henne. Hon kollar mig o säger att jag inte öppnats till 10 cm ännu. Men jag MÅSTE SÄGER JAG!!
Satte mig på en pall med Christofer bakom mig o krysstar. Länge länge håller jag på o ingenting händer. Ont gör det o det kändes som att det var på väg flera ggr. Jag fick byta ställning till gynställning pga att det kan vara farligt för barnet att ligga i samma position hela tiden om inget händer. I gyn stolen krysstade jag på om o om o om men INGET HÄNDER! Det går inte skriker jag i panik. Då tar dom bort lustgasen från mig för att jag ska kunna koncentrera mig bara på min uppgift, att få ut bebisen. Den känslan när dom tog den var inte kul.

Länge länge höll jag på o smärtan avtog aldrig, den vart bara värre o värre. Christofer stod brevid mig hela tiden o hejjade på o var ett grymt stöd. Han baddade pannan o bröstet på mig som fullkommligt RANN av svett.

Sen kom paniken.. Jag kände att hur mkt jag tog i men inget hände. Tillslut ropar min bm in en annan som skulle sätta ett dropp på mig, men droppet lossnade o höll på. Jag skrek så jag tror att aldrig jag skrikit så mkt i hela mitt liv!

Tillslut så fattade dom att det verkligen inte går så jag vart förlöst med sugklocka o klipptes samtidigt som en annan HÄNGER på min mage. Å DÅÅÅÅ KOM HAN!!

Jag var såå slut i hela kroppen att det var svårt att känna ig glad, jag var så utmattad. Han började amma nästan direkt o Christofer fick klä på honom osv. Tillslut kom jag på benen men det har tagit mig två dagar att återhämta mig. Det var ett trauma för mig o det aksnke är svårt att uppleva det så när man läser detta. Men att få kryssta i 2 timmar o inget händer e det tyngsta jag gjort.

Men nu är våran äslakde son här o jag blir bara mer o er fylld av kärlek för varje timme som går!
Christofer var ett sånt stöd o utan honom hade det ALDRIG gått. Jag älskar mina killar över allt annat på jorden o kommer alltid göra det.

Fick ett sånt fint halsband av Christofer på bb hotellet dom det står simply the best mum in the world på:))
ÄLSKAR!!

En liten inblick i våran förlossning o hur han kom till välden. Frisk o kry e våran lilla rumpnisse ;))




Elina R

Fint skrivet Becca:)! Älskar att du är så positiv..! Ses snart!



2011-07-04, 12:07:31

Åsa

Stort Stort Grattis till Er och Er lilla guldgosse!!



2011-07-04, 20:58:53 URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?