Resan o nyår med mitt hjärta

2011-01-08, 08:22:19 / Kategori: Allmänt
Nu kan jag äntligen uppdatera resan o allt som hänt :) Datan har inte fungerat, men nu så!

Vi började vår resa från Skavsta till London. Pga all snö kaos som var så fick vi sitta i Stansted i 14 timmar o vänta på flyget som skulle gå mot Malaysia. Vi roade oss med att äta o fika. Ju mera tiden gick så vart vi trötta så vi slumrade till på bänken,skavfötter.
Väl i Malaysia fick vi vänta ytterligare 5 timmar innan flyget till Thailand skulle gå. Vi landade i Thailand 08 på morgonen, där det väntade en bil som körde oss o tre timmar till ett ställe i Krabi där vi skulle ta en longboat till ön Railey beach som vi skulle vara på:)

Första nätterna bodde vi i en jätte mysig bungalow!






Det här e lite kort från tidigt , tidigt första morgonen. Vi vaknade 05 eftersom vi var yetlagade o hade somnade 16 kvällen innan :)

Det var lågvatten. Allt vatten kom senare under morgonen







Det var ett par riktigt mysiga dagar där. Och vi bodde 2 nätter på ett annant hotell o sista natten på ön på ett 5 stjärnigt hotell, med bungalow.



Lilla magen syndes bara mer o mer under resan :)




Christofer tog springturer på stranden:)




Jag som inte kunde få thaimassage pga att jag e gravid, fick iaf ta fotscrub;) Men det kittlade mest! Här tog jag en behandling på stranden












Vilken rolig pyss ;)







Sen kom dagen, Julafton!
Då kom Fredrik o Susanna till våran ö ifrån ao nang. Dom hade med sig tomteluvor till oss alla som vi kunde gå runt med o ha på oss under dagen :)








Här var julaftonskvällen p hotellet:)









Eldshow! Den här killen var grym




Dom här små rackarna gick vi förbi. Och dom var sugna på mina chips :)







En dag grog vi ut till Phi phi med Susanna o Fredrik. Jag kände att det var tugnt att vara där pga tsunamin. Vi car ju där på årsdagen då det hände oxå :(. Nej Phi phi gillade jag inte sp mycket faktiskt. Stranden var väl okej, men vattnet kändes smutsigt. Vi tog en båtresa dit som tog 2.5 timmar.



                    Älsklingen :)








Sen när vi var på Railey så bersklättrade C. Jag gjorde det inte , men jag tog korten iaf ;)



                      Han var så duktig mitt Hjärta!!






På andra sidan av ön fanns det också en strand där vi var en stund. Där var det jätte fint, med kanon fint vatten o strand.



Befruktelse grottan med en massa snoppar hahah



Här sov vi sista natten på denna ö!





Sen åkte vi till Phatong :) Där vi mötte upp Fredrik o Susanna! Där var vi på banglaroad o tittade på alla horor o transvestiter. Herregud säger jag bara! Vi var också på ping pong show :) Vi var även på Håkans bar;)
Men det där stället var inget för en gravid nykter tjej som mig. Bara fylla o fest:) Kanske om man är 20 o gillar att festa som mest är det stället för dig. Men det var inte vackert, med ganska mycket shopping. Stranden var vi aldrig på. Men vi bodde på ett kanon fint hotell, sista natten i Thailand innan vi åkte Malaysia!!



               HAHA ja Håkan var ju inte där på riktigt såklart ;)




Fredrik o Christofer var o sköt o drack öl en em, medans jag o Susanna Shoppade, åt o var på spa:) Vi gjorde riktiga "tjejsaker" o dom "killgrejer" höhö





                            Sen bar det av mot Malaysia

Jag har min första mamma klänning på mig som Christofer köpte till mig i Malaysia :) Tack finaste



Min mage växer o gror:) Plutten <3



Stanley o Angelika hade yoga:)




Sen vart det nyår! Jag har dock inte dom bästa bilderna men det har Angelika o Daniela så nu får det bli lite kort på det vi har. Finns en miljon mera kort men jag orkar INTE ladda upp alla :)

                 Daniela (Faster) :))




Vi var dom ända nyktra på festen:) Festen höll längst upp på taket, 30 våningar upp. Det var en fantastiskt utsikt, men det var liite jobbigt för mig i början som är så sjukt höjdrädd. Men det försvann o gick bättre efter ett tag. Där uppe fanns det pool o kuddar som man ligger o solar på. Det gjorde vi oxå :)








Å jag har inte dom bästa bilderna , men men !!

Här var en av kvällarna vi skulle ut o äta på. Jag var lite tjött. Men jag höll igång bra ändå. Mår ju så bra nu i graviditeten så dt är lugnt:) Höll igång till 03 på nyår faktiskt ;)




                              Angelika :)




en dag var vi på Champange brunch! Det var på ett jätte lyxigt o fint ställe där dom serverade champang HELA tiden i glasen o det fanns massor utav god mat:) Jätte trevligt var det där o det uppskattads verkligen av alla. Det var Angelikas pappa som bjöd oss alla dit :) Efter det vart det shopping ;)






                                        Sötnos:)










Jag o Christofer fick presenter av Angelika o Stanley, o Daniela :) Av Danis fick vi bebiskläder, jääätte söta :)
Och av A o S fick vi en mobil som man har över spjälsängen som spelar en liten melodi :)
Vi var även o provade olika babybjörn, men priset var det samma sär som hemma så vi köpte inget där.

Ja gott folk! Det var bara en bråkdel utv alla fina o underbara bilder vi har från resan. När dom andra kommer hem som är kvar i Malaysia ska jag få skickat till mig fler bilder som jag kan ladda upp.

Ja en minnesvärd resa med massa utav äventyr, roligheter o kärlek!








dadda

Wiie, faster dannis! Ska få iväg bilderna snart! Förhoppningsvis imorgon men det är så många så jag tror jag får ta det i omgångar haha.



2011-01-11, 19:59:43 URL: http://www.dadda.nu



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?