panik flytt!

2011-02-01, 10:50:08 / Kategori: Allmänt

Sitter med kaffe koppen vid min sida i en annan lägenhet. Ja igår fick vi lite sådär "panikflytta". Dom skulle börja stamrenovera badrummet på måndag berättade C för mig sönd kväll. Så jag skulle tömma hall o badrum innan dom kom. Kl 08 vacks jag av en man som står i hallen o hallåar. HJÄLP tänkte jag är dom redan här? Men jag vet inte rintigt vad jag tänkte på , för det är klart att byggare börjar jobba kl 08. Dom gick till en annan lägenhet så länge så jag yr i bollen tömde badrum o hall så dom kunde täcka golvet. Det var tydligen köket också.. Suck!

Men dom skulle inte börja köra igång all rivning förs om 2 dagar så jag fick springa ner i källaren o hämta upp kartonger o kasta ner alla köksgrejer. Säckar fick fyllas med alla kläder o vi tog med oss av de viktigaste vi använder. Jag var inte riktigt beredd på att vi skulle få flytta så fort, men det gör inget. Man vill ju inte bo på en byggarbetsplats med allt damm som samlas så det är en jädra tur att C har en hyresrätt på Lidingö oxå som vi kan bo i för till fället. Nu letar vi ju som sagt större så hoppas hoppas.

Har lite brev att posta o ska ut med hunden senska jag in till stan. Tänkte köpa en barnvagn faktiskt :)
Vi ska inte at hem den förrs i april, men jag vill ha den betald o klar så den i värsta fall skulle ta slut. Tror dock inte det men man vet ju inte! Vi har ju fått den fina vagnen vi ska ha av svärmor o svärfar. Jag har haft lite beslutsångest gälalnde vilken vagn jag vill ha. Men det finns ju en jag velat ha länge, Bugaboo. Den kostar mera men då får man me allt som ingår i vagnen så som utbytabara däck till vintern, regnskydd osv. Med den andra som var billigare var man tvungen att köpa till allt o då e man ju uppe i samma pris iaf. Om jag inte skulle falla för en annan i butiken idag vill säga.

Skulle det inte vara sol idag?? Det som är så skumt, är att jag har hört nu flera mornar VÅRFÅGEL SÅNG!!
Det är sant. Underbart, men lite för tidigt va? !

Jag måste bara flika in med att säga att kan inte folk sköta sitt eget? Vissa saker kan irritera mig så fruktansvärt o speciellt med falska människor som babblar för mycket om saker dom sen inte kan står för att dom sagt. Knip då ist!!! Du gör dte bara svårare för dig själv..
Det var det :))


Nu ska jag halsa sista slurken o dra ut :)

Tjingeling






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?