allt blir inte alltid som man tänkt sig..

2011-08-24, 10:40:49 / Kategori: Allmänt
Kikar runt på lite olika bloggar o har det lugnt o skönt medans Charlie ligger bredvid o sussar så sött. Han har kommit in i en kanon sovrutin nu. Somar 21 o vaknar 05-06, fast inatt fick jag upp o ge honom mat kl 02 o 05 också. Man får ju inte bli bortskämd ;)

Jag läser runt på bloggar som sagt, o fastnar vid en.. Dom väntade sitt barn o allt var frid o fröjd fram till förlossningen då det uppstod ngt fruktansvärt. Barnet drabbades av kramper i hjärnan o fick i följd av det en cp skada, (om jag förkortar VÄLDIGT). Så fruktansvärt hemskt att man inte kan sätta sig in i den situationen själv.
MEN jag måste ändå säga att alla vill ju självklart ha det perfekta o drömvärlden o en bild på hur allt ska bli,såklart! MEN man måste ändå ha i åtanken att det kan hända saker i i livet o spec med ens ofödda barnm som inte blir som man tänkt sig.. Jag hade många tankar under min graviditet o spec på slutet.. Man hade gått runt i 9 månader o haft en drömbild på hur allt ska vara o spec hur man vill att det ska vara. Men tanken slog mig många ggr,Hoppas han är frisk, hoppas allt går som det ska osv osv. Jag tycker inte att det är en självklarhet att man får ett friskt barn utan man ska uppskatta o vara glad över gåvan att man fick ett friskt barn.

Jag tror att det säkert är lättare sagt än gjort, men man måste kunna se det fina i det jobbiga också. Nu har ju jag haft turen att få ett frisk o välskapt barn o det tackar jag gud för(om man ska bli troende för en stund) ;)
Men oavsett vad så är det ens kött o blod o utan oss föräldrar så klarar sig inte dom små liven.

Jag klandrar inte de som inte klarar av tanken att ha ett sjukt barn för jag har själv aldrig varit där, men jag hoppas att dom klarar av att kämpa för sitt barn ändå!!

Ha det bra bloggisar :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?