Tulpanerna på bordet!

2011-04-04, 10:55:18 / Kategori: Allmänt
Blommorna står på bordet :)
Vi firade ju Christofer igår med tårta o paket på sängen. lite senare kom hans mamma o Ola o vi åt frukost, sen kom några av hans vänner o vi åt tårta osv. Efter en heldag med bara socker o onyttigheter så fortsatte vi det med att köpa hem pizza. USCH jag som INTE tänkte ta det, men det vart så iaf ;)

Jag gav honom en canvas tavla med ett kort på oss från spanien förra året!

Jag måste förklara mig i det jag skrev i mitt tidigare inlägg. Jag menar inte ngn spec när jag skrev det där. Jag skrev bara av vad jag själv kände o tyckte att jag inte skulle tex kunna ta ett jobb där det innefattar att mina barn får vara på dagis 7-17 på dagarna när dom är så pass små. Man är ju två förhoppningsvis 2 då får man ju hjälpas åt o pussla ihop det så att allt fungerar bra o att det blir bäst för barnen. Vissa föräldrar man har haft har skickat sina barn till förskolan i sina egna syften o behov ska komma först. Och inte alls tänker på hur jobbigt det faktist är för små barn 1-5 att vara länge på förskolan. De har vissa längre "arbetsdagar" än vad vi vuxna har.

Sen tycker jag inte att man inte ska lämna barnet hemma till pappan o själv börja jobba:) Det är ju KANON! Pappan är ju den andra föräldern o ska ta lika mycket ansvar tycker jag.
Nu har jag inte kommit till föräldralediheten ännu, med ett kanske twentyfourseven skrikande unge .. Jag kanske inte står ut i mer än en vecka ;)
Och får lämna över till C.
Det är en så kort tid i livet dom små liven är små så det gäller att passa på att vara med  dom så mkt som möjligt! Jag ska försöka jobba 70-75% vilket man har rätt till under småbarntiden.

Jaaa det var liten förklaring :)))

Nu blir det frukost puss



y

Haha jo det var så jag förstod det oxå. Det är bara det att även fast man är två så kan man trots det inte få det att funka ändå. Så hur taskigt det än är för dom små liven har man kanske inte så mkt val! Det är bara så mkt som ska klaffa för att en sån sak skulle bli möjligt. :-D



2011-04-04, 13:45:08

becka

jo det förstår jag! Alla gör ju såklart sitt bästa !



2011-04-04, 18:38:42



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?